Zit je op een draaizitje, krijg je ook nog last van draaiwinden.
Zondag zijn we weer de ringvaart op geweest. Het waaide lekker, en de keuze linksaf of rechtsaf viel uit in het voordeel van rechtsaf. Je probeert altijd te gokken op eerst wind tegen en dan wind mee, maar dat was in dit geval niet zo makkelijk. In feite stond de wind min of meer dwars op de vaart, wat de wind op het water sterk afhankelijk maakt van bebouwing op de kant.
Rechtsaf dus, richting Badhoevedorp / Sloten. De training die Frans bedacht had, was 2000 meter in opbouwend tempo, en dat een keer of 6, 7, met daartussen rustig tempo om de hartslag weer te laten zakken. Net als de training van woensdag een heerlijke oefening, vind ik. Een en ander werd een beetje moeilijker gemaakt door valwinden en draaiwinden. Op de heenweg kwamen die overwegend van links. Hierdoor wordt je peddel met een klap naar beneden geblazen. Na het keerpunt, bij de brug in aanbouw bij het bord Zwanenburg, kwam de wind van rechts, en wordt je peddel omhooggeblazen.
Zowel op de heenweg als de terugweg waren er zowel stukken met felle tegen- en zijwind als stukken met wind mee. Met name op de stukken wind mee gingen we lekker te keer. De snelheid van woensdag werd waarschijnlijk wel weer gehaald, al hebben we het niet gemeten.
Eerder, op vrijdagmiddag, deed ik zelf in mijn K1 nog 5x250m en daarna ongeveer 2500m met steeds 20 à 30 slagen volle sprint en dan weer rustig varen. Het gaat lekker en voor mijn gevoel ga ik nog steeds goed vooruit. Het trainen op vrijdagmiddag is minder stressvol dan op dinsdagmorgen. Ik denk dat ik dit er maar in houd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten